Sujet
Lecture et écritureDescription
Cette activité te permettra d’apprendre la façon d’écrire une critique en anglais.
Durée de travail estimée
180 minutes (trois périodes de 60 minutes)Attente(s)
Lecture
- demonstrate an understanding of unfamiliar words and the ideas, information, and messages in various forms of literary and informational texts, including media texts, using comprehension strategies to construct meaning;
- identify and describe the form, structure, and elements of a variety of texts, including elements such as literary devices and other techniques used to enhance a text’s effectiveness.
Écriture
- write texts in a variety of forms and for various media, applying their knowledge of the elements and techniques associated with each form;
- revise and edit their texts, applying their knowledge of language conventions.
Contenu(s) d’apprentissage
Lecture
- set a purpose for reading (e.g., to acquire information), and select a text that is appropriate for that purpose, contains an appropriate level of complexity, and is at their reading level;
- use word-solving strategies, including the following, to decode and pronounce unfamiliar words and phrases;
- monitor and, where necessary, revise their comprehension of a text;
- read a variety of reviews (e.g., of movies, plays, television shows) and identify their elements (e.g., a short summary of the work, the author’s opinion about the work, the author’s recommendations to the reader).
Écriture
- write a review (e.g., of a movie, a play, a television show): with an introduction that gives a short summary of the work (e.g., plot, setting, mood); with details and examples that enhance or detract from the work’s quality or appeal; with a conclusion that offers a clearly stated opinion about the work and a recommendation to the reader;
- edit and proofread their written work, using a variety of reference materials.
Déroulement et directives
Bienvenue à ton premier module d’apprentissage en anglais! Cette année, tu verras plusieurs genres littéraires, dont le poème, les fables, les rapports de recherche, etc. Nous allons commencer par contre par un classique — la critique!
Les activités de cette fiche te serviront d’introduction à l’écriture d’une critique. Pendant les trois prochaines semaines, tu feras l’écriture de différentes critiques. Assure-toi de prendre des notes comme tu le désires!
Bon succès!
Activité(s) d’apprentissage
Étape 1 : Qu’est-ce qu’une critique?
Pour commencer, il est essentiel que tu comprennes ce qu’est une critique. Au fil de l’année, nous utiliserons les ressources de Scholastic et du New York Times. Il y a deux articles à lire cette semaine. Le premier s’appelle Do you Read Reviews? et discute de l’importance de la critique littéraire.
Il est important que tu te souviennes que certains textes peuvent contenir des mots et des tournures de phrases plus difficiles à comprendre. Voici quelques stratégies qui pourraient t’aider.
Étape 2 : La critique!
Le texte modèle de la semaine présente trois critiques et quelques questions. À la suite de la lecture des critiques, réponds aux questions présentées au bas de la page dans ton journal de bord.
Étape 3 : Écriture
Après ta lecture, réponds à la question ci-dessous dans ton journal de bord :
What work of art or culture would you recommend that everyone experience?
Matériel
- Ton ordinateur ou ta tablette
- Ton journal de bord